5 návykov zdravej, krásnej a sebavedomej mamy: Zídu sa ti?

Milujem sledovať proces, ako sa z uponáhľanej, vyčerpanej mamičky stane sebavedomá kráľovná. Na tejto ceste veľmi pomáhajú aj celkom maličké návyky.

V tomto článku sa podelím o 5 absolútne jednoduchých, nenásilných zmien, ktoré môžeme podniknúť vo svojej „sivej“ každodennosti. Efekt je dych vyrážajúci.  A niet divu. Veď naše telo, duša i myseľ sú dokonale prepojená sústava. Niekedy stačí naozaj málo, aby si sa cítila perfektne.

Návyk č. 1: Pijem dostatok vody, som svieža a krásna

Keď sme uponáhľané – či už doma alebo v práci – prepíname na autopilota. Väčšinu úkonov skrátka robíme automaticky, aby sme sa nezbláznili.

Uvediem príklad: Keď som v pracovnom nasadení, buď vypijem veľmi veľa (je jedno, či kávy, čaju, limonády alebo vody – hlavne toho, čo mám poruke) alebo nevypijem nič. Čo teda môžem urobiť, aby som dodržala pitný režim a dbala o svoje zdravie, hoci „automaticky“?

Namiesto kávy alebo maškrty si nachystám čistú vodu alebo bylinkový čaj priamo na dosah.

O tom, ako ovplyvňuje pitný režim a strava naše sebavedomie, emócie či trpezlivosť si podrobne hovoríme v programe VEDOMÉ UPRATOVANIE.

Návyk č. 2: Idem na toaletu, kedykoľvek sa mi zachce

Aká banalita! Ale ruku na srdce – nie si náhodou aj ty mama, ktorá drží, drží, veď už len toto, už len tamto…

Vedela si, že ženy bojujú so zápchou častejšie ako muži? Je mi, úprimne, jedno, čo vypozorovali vedci. Stačí mi sledovať ženy vo svojom okolí alebo konzultovať s klientkami. Všetko začalo fungovať tak, ako má, len čo sa prestali odkladať na posledné možné miesto.

Inými slovami – keď prestali zadržiavať, ale vytvorili si návyk ísť na toaletu ihneď.

Samozrejme, pomáha aj vhodná strava a pitný režim. To však dokážeme opäť dodržiavať vtedy, ak sa neodsúvame na tretiu koľaj, ale poctivo sa o seba staráme.

Návyk č. 3: Na mňa sa oplatí počkať

Ach, ten zhon. Možno sa ti nebude chcieť veriť, ale zvyčajne si ho vytvárame samy vo svojej hlave. Skutočných, ultimátnych dôvodov pohnúť si nebýva tak veľa.

Prísny režim, zacyklenie sa v predstave o dokonalej mame, a čo by kto povedal, a nesmiem, a musím a mala by som… Všetkých vychystáš, všetko pripravíš, a potom plápoláš za nimi ako šatka zaseknutá vo dverách limuzíny.

„Teď královnou jsem já…“ začni si spievať a venuj si v kúpeľni, v šatníku či pred zrkadlom toľko času, koľko len potrebuješ, aby si sa cítila krásna, zabezpečená a rozmaznávaná.

Zabudni na ospravedlňovanie. Nemeškáš. Ale s úsmevom ďakuješ, že ťa počkali. „Oplatilo sa, však?“ spýtaj sa hravo.

Návyk č. 4: Som pripravená zaspať s deťmi

Ak sa ťa ešte týka večerné uspávanie, tento bod sa ti nesmierne zíde. Mnoho mamičiek zaspí s deťmi, potom sa zobudia uprostred noci dolámané, neodlíčené, neprezlečené, s pachuťou v ústach…

Stop, veď na to je ľahká pomoc! Ak neuspávaš deti pred žúrkou či prácou, priprav sa na spánok s nimi. Dôkladne sa postaraj o svoju pleť, zuby, vyumývaj sa, nakrémuj, rozpusti si vlasy a dopraj si pohodlné pyžamo.

Ak pri deťoch zaspíš, môžeš spokojne, čistá a voňavá, ťahať až do rána. A keď nezaspíš, nevadí, funguješ ďalej.

Mne osobne tento návyk nesmierne pomohol cítiť sa úžasne počas tých náročných večerov, keď som uspávala dvoch nespratníkov naraz.

Návyk č. 5: Na masku si vždy nájdem čas

Či už ide o výživu pleti alebo vlasov, neviem si predstaviť, že by sa nenašla za celý týždeň chvíľa, kedy by to šlo.

Kým sa deti kúpu, rozmaznávam svoju pleť. S maskou na tvári si môžeme skladať Lego, púšťať autíčka aj kresliť. S maskou vo vlasoch nie je problém čítať a robiť množstvo ďalších aktivít. S maskou na chodidlách sme sa hrali spoločenské hry.

Sú len dva skutočné dôvody, pre ktoré si nedokážeme nájsť ani chvíľku za celý týždeň na výživu pleti či vlasov: Lenivosť a nezvyk.

Ak poznáš mamičku, ktorá by sa rada stala sebavedomou kráľovnou, neváhaj a prepošli jej tento príspevok.

S láskou,
Zuzka